Nowa odsłona kampanii “W kobiecym interesie”. Mobilny gabinet ginekologiczny ruszył w trasę

Ruszyła kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej “W kobiecym interesie”, zainicjowanej przez Gedeon Richter Polska. Mobilny gabinet ginekologiczny jest w trasie, podczas której odwiedzi kilka miejscowości.
Nowa odsłona kampanii “W kobiecym interesie”. Mobilny gabinet ginekologiczny ruszył w trasę

Tegoroczna odsłona kampanii “W kobiecym interesie” jest już szóstą i ma na celu zwiększenie świadomości kobiet na temat konieczności regularnych badań ginekologicznych. Promuje ją hasło “Powiedz jej o tym”, co nawiązuje do faktu, że otwarta rozmowa z bliską osobą może pomóc przezwyciężyć strach przed badaniami profilaktycznymi, a więc i potencjalnie uratować życie.

Czytaj też: Endometrioza dotyka co dziesiątej kobiety. Odkryto genetyczne podłoże tej choroby

Jest o czym rozmawiać, bo z raportu “Rozmowy Polek i Polaków o zdrowiu intymnym” wynika, że ponad połowa ankietowanych kobiet nie wykonała w ciągu ostatniego roku ani USG ginekologicznego, ani cytologii. Aż 12 proc. mieszkanek wsi deklaruje, że w ogóle nie odwiedza ginekologa.

Lek. Joanna Bonarek-Sztaba, ginekolog-położnik, mówi:

Brak regularnych kontroli ginekologicznych to niepokojące zjawisko, które obserwujemy od lat. Profilaktyka zdrowia intymnego jest kluczowa z punktu widzenia wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych i skutecznego leczenia. Interwencja na czas, jest w stanie zapobiec rozwojowi poważnych zmian, włączając te nowotworowe, co może być decydujące dla życia pacjentek lub znacząco poprawić ich codzienne funkcjonowanie.

Mobilny gabinet ginekologiczny już w trasie – pomoże zadbać o zdrowie kobiet

Komunikacja jest bardzo ważna w kontekście dbania o własne zdrowie. Co druga Polka przypomina bliskim kobietom o badaniach – najczęściej do wizyty u ginekologa zachęcają się nawzajem przyjaciółki (46 proc.), mamy (42 proc.), córki (39 proc.) i siostry (37 proc.). Niestety, wciąż zbyt rzadko o potrzebie regularnych badań przypominamy naszym babciom. Większość respondentów jest zgodna, że otwarta rozmowa z bliską osobą jest bezcenna i może pomóc przezwyciężyć lęk przed badaniami profilaktycznymi.

Czytaj też: Kobiety potrzebują mniej ćwiczeń niż mężczyźni. To potwierdzone

Warto pamiętać, że kampania “W kobiecym interesie” nie ogranicza się jedynie do kobiet, bo w badaniu wzięli udział także mężczyźni. Mają oni pewne trudności w prowadzeniu rozmów na tematy związane ze zdrowiem intymnym bliskich im kobiet (30 proc.), boją się, że podejmowanymi tematami przekraczają ich granice (28 proc.) oraz nie czują się kompetentni w tym obszarze (27 proc.). Hasło “Powiedz jej o tym” jest skierowane także do mężczyzn, którzy powinni zwiększyć swoją wiedzę na temat zdrowia intymnego kobiet.

W kobiecym interesie – grafika

Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska, mówi:

Kampania “W kobiecym interesie”, realizowana przez Gedeon Richter Polska już od ponad 6 lat, skupia się na uświadamianiu Polek o tym, jak istotne w życiu zarówno ich samych, jak i bliskich im osób są badania profilaktyczne. W tym roku podejmujemy problem, jakim są rozmowy o zdrowiu intymnym, które niestety nadal pozostają w sferze “tabu”. Wspólnie z partnerami kampanii oraz ekspertami chcemy nie tylko zapewniać bezpłatny dostęp do gabinetów ginekologicznych, ale także zachęcać do otwartej rozmowy na ten temat, bez skrępowania i z odwagą.

Ale kampania “W kobiecym interesie” to nie tylko edukacja, a konkretne działanie. Od 2019 r. Gedeon Richter Polska prowadzi cykle bezpłatnych konsultacji z pakietem badań ginekologicznych, jak badanie piersi, USG ginekologiczne czy cytologia, efektem czego jest mobilny gabinet ginekologiczny, który wyruszył w trasę 8 maja. We wtorek 14 maja będzie w Nałęczowie, w środę 15 maja w Starachowicach, a w czwartek 16 maja w Grodzisku Mazowieckim.

Informacje o miejscu odbywania się badań oraz dokładna instrukcja, jak się na nie zapisać, znajdują się na stronie: www.rejestracja-wkobiecyminteresie.pl